Kukamitähäh

Tämä on ensisijaisesti oma treenipäiväkirjani, johon kirjaan etenemisen (ja takapakit) triathloniin ja muihin kotkotuksiin valmentautuessani.

torstai 28. joulukuuta 2017

Loppuvuoden liikkumisia

Viikko sitten sain stydimmät tropit keuhkoödeemaan ja vihdoin alkoi yskä pikkuhiljaa hellittää. Niinpä tässä on päässyt taas liikuskelemaan enemmän normaaliin tahtiin.

Viikko 51
Ma: Muuten huilia, mutta illalla puoli tuntia lihashuoltoa.
Ti: Työmatkat 0:50/15 km fillarilla ja illalla 0:43/6,2 km juoksua. Ennen juoksua tavanomainen vartin alkuverrajumppa eli hermot ja lihakset hereille*.
Ke: Työmatkat fillarilla.
To: Huili.
Pe: HelTrin kuntopiiri 1:20, matkat fillarilla.
La: 1:09/2,2 km uintia.
Su: 1:30/23,4 km läskipyöräilyä Keskuspuistossa ja illalla puoli tuntia hyötypyöräilyä eli siirtymät lihapatojen ääreen.

Viikko 52
Ma: Tunnin joulupäiväkävely semiautiossa kaupungissa.
Ti: Aamupäivällä 0:47/6,6km juoksua (vartti alkuverrajumppaa*). Muuten PK:ta, mutta loppuun 4 x muutaman kymmenen metrin veto loivaan ylämäkeen. Iltasella 20 km hyöty- /huviajelufillarointia. Illalla puoli tuntia venyttelyä.
Ke: Päivällä puolisen tuntia asiointifillarointia. Illalla 1:15 TrainerRoad -treeni (sis. alkuverrajumppa*). Hermo meinasi mennä taas vehkeiden kanssa kun ei meinannut saada sykemittaria eikä traineria pysymään yhteydessä läppäriin. Varsinkin traineriyhteys pätkii koko ajan. Dear Eki, mistä etsiä vikaa, läppäristä vai trainerista?
To: Alkuverrajumppa* + 0:40/6 km juoksua, alkuun 10 min PK1:ta, sitten PK2:ta ja loppuun muutama minuutti VK1:ta. Loppuun tietty muutama sata metri kävelypalautusta ja lyhyet palauttavat venyttelyt, niinkuin aina lenkin päälle. Iltapäivällä yläkropan hieronta ja rinta- & kaularangan lukkojen aukaisu. Niska on ollut jäykkä koko syksyn ja nyt oli taas päässyt kipeytymään aika lailla taukojumpista, venyttelyistä ja vanutteluista huolimatta, etenkin nuo nikamalukot riivaa. Josko se pää tästä taas alkaisi kääntyillä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti