Kukamitähäh

Tämä on ensisijaisesti oma treenipäiväkirjani, johon kirjaan etenemisen (ja takapakit) triathloniin ja muihin kotkotuksiin valmentautuessani.

sunnuntai 5. huhtikuuta 2015

Pääsiäisen vapaaehtoiset kärsimykset

No eihän tämä pääsiäisviikko nyt yhtä kärsimystä ole ollut, päinvastoin oikein mukavaa, kun on myös pieni breikki arkeen kunnon kevättä odotellessa. Joitakin vekslauksia harjoitusten järjetyksen piti tehdä logistisista syistä, jotta muutakin mukavaa kuin urheilua mahtui aikatauluun.

Ma: Hieronta 1:00, sisältäen keskittymis- ja rentonapysymisharjoituksia siinä kohtaa, kun reisien ulkosyrjiä kaiveltiin. Hiukan meinasi hikeä pukata pintaan, mutta taas siitä selvisi.

Ti: Aamulla 0:50/2km uintia, sisältäen 12x100m CSS-vauhdilla, joka olikin aika tiukka setti. Illalla 0:55 PK-juoksua, lopussa muutama kiihdytys. 
Alkuiltaohjelmaan mahtui myös cyclon koeajo ja kaupathan siitä tuli! Sen siitä saa kun on helposti yllytettävissä. Tai siis ei tarvitse yllyttää lainkaan.

Ke: Illalla 1:30/36km olohuonepyöräilyä (PK), kadensseja ja välityksiä vaihdellen.

To: Alkuillasta pyöräperheen uusimman jäsenen eli Ridelyn kotiin nouto. Ai että on hieno peli! Heti ei päässyt lenkille, vaan illan ohjelmassa oli juoksu salille 0:20/3,6 km, punttitreeni 1:15 ja juoksu kotiin 0:22/3,6km.

Mun ihana uusi cyclo!

Pe: Neitsytmatka cyclolla 2:40/noin 45km (Sportstracker tilttasi TAAS, niin ei saanut tarkkoja speksejä) Pasilasta itään mm. rantoja koluten. Nyt ei mennyt sykeprofiili ihan treeniohjelman mukaan ja lenkki vähän venähtikin, mutta oli ihan pakko päästä vaan fiilistelemään uudella mahtavalla fillarilla ajoa! Oli niiiin siistiä, kun voi poiketa hiekkateille ja poluille, maantiepyörämäinen ajotuntuma säilyttäen, ah! Fillari tuntui heti ihan omalta ja koko & säädöt aivan nappiin osuneilta. Satulaa pitää vielä hiukan säätää eteenpäin ja mahdollisesti kokeilla toista, joka tällä hetkellä on maasturissa, mutta muuten siis ajotuntuma on mitä parhain. Treeniohjelman spekseihin ei myöskään kuulunut kaffepaussia, mutta täytyihän se pitää kodikkaassa Kahvila Kampelassa Aurinkolahdessa. Jännitystä lenkkiin toi loppumetreillä eteen sattunut operaatio, jossa siviilipolliisit olivat ottaneet rosmon kiinni, laittaneet rautoihin ja häntä parhaillaan kättä pidemmästä riisuivat.

Pyörälenkin perään tein heti 0:31/ 5,06km PK2-juoksun. Jäätävää vettä vihmoi, mutta muuten kulki askel heti alusta lähtien mukavan tuntuisesti.

La: Uintia 1:23/3,5km. Yllättävän jouhevasti meni pitkähkö treeni, kun matka oli pilkottu 400m siivuihin, joita tuli vedeltyä niin perusvaparilla, pullarilla kuin lättäreilläkin ohjeen mukaan. Tälle päivälle olisi ollut ohjelmassa vielä juoksu salille ja punttitreeni, mutta sen jätin nyt tekmättä, olisi muuten tullut stressi ja uuvahdus, muun päiväohjelman sovittamisen suhteen.

Su: Kahden treenin päivä jälleen, mutta aamupäivän muista kuvioista johtuen molemmat jäivät iltapäivään ja tein ne puolentoista tunnin välein. Ensin juoksua  1:24/12,68 km, sisältäen 3000m 2 min välein vaihtuvalla vauhdilla ja 3 x 1000m niin, että jokainen aina edellistä lujempaa. Ihan tarkkojen speksien mukaan en saanut tätä tehtyä, mutta tarkoitus lie tullut toteutettua silti. Ensimmäinen syy soveltamiseen oli se, että minulla ei (vielä) ole sykemittaria, josta näkisi myös kilometrivauhdit ja toinen se, että Eltsun kenttä, jonne minun piti mennä vedot tekemään, oli suljettu. Buu! Samaa kentän ulkopuolella oli manailemassa juoksijaherra, joka sitten ystävällisesti mittasikin minulle gepsillään kilometrin siivun Töölönlahden reitillä, jota sitten hinkkasin menemään eestaas. Pienen hengähdystauon ja tankkauksen jälkeen hallille ja uintia 1:05/2,5km, pääsarjana 3x 5x100m pullarilla/lättäreillä/perusvaparilla. Suht mukavasti kulki. Pari märkäriuimariakin oli samalla radalla.

Hyvä on ollut viikko, niin treenien puolesta kuin muutenkin, arvostan.

Yksi Ridley hyvä, kaksi aina parempi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti