Kukamitähäh

Tämä on ensisijaisesti oma treenipäiväkirjani, johon kirjaan etenemisen (ja takapakit) triathloniin ja muihin kotkotuksiin valmentautuessani.

sunnuntai 28. helmikuuta 2016

Ei hiihtoa eikä lomaa mutta hiton hyviä treenejä!

Ma: Päivä oli ängetty jo kauan sitten täyteen kaikenmoista ei-liikunnallista aktiviteettia, joten treenien puolesta lepopäivä, ohjelman vastaisesti. Hyötyliikuntaa tosin oli eli reipasta = hikistä ramppaamista ympäri kaupunkia tunnin verran. Niin ja illalla venyttelin puolisen tuntia.


Ti: Vahingossa tuli uitua parisataa metriä liikaa, kun oli sisälukutaidon kanssa ongelmia. On sitä kyllä hullumpiakin virheitä tullut tehtyä. Eli 1:25/3,2 km tuli polskittua ja ai että, löysin sen kuuluisan tynnyriotteen oikein useampaan kertaan! Miksei kukaan ole ihailemassa altaan reunalla just silloin kun se oivallus ja onnistuminen sattuu kohdalle, kysyn vaan!?


Ke: 1:05/20 km olohuonepyöräilyä. Treeni sisälsi kiihdytyksiä ja lyhyitä kovia vetoja ja veikkaan näissä jokseenkin hyvin onnistuneeni: äkäisimmässä kiihdytyksessä kadenssi nousi lukemaan 158. En muista moista aikaisemmin tykittäneeni. Muutenkin sykkeet nousi ja laski aika nätisti, toivoa pyöräkunnon kehittymisestä siis on.


To: Aamulla yläkropan hieronta. Känkkäävä vasen olkäpää etenkin sai apuja. Illalla 1:20/ 10,8 km juoksua. Enimmäkseen PK1:tä, mukana 5 kpl 5 minuutin VK1 -vetoja. Kovin oli taas mukavaa, vaikka sohjossa saikin rämpiä ja ns. terve jalka sattui joka askeleella persauksesta kantapäähän.


Pe: Kuntopiirissä tällä kertaa 10:30 lankkusetti + 2 kierrosta kuulaa + 3 kierrosta normipiiriä + 2:30 reisihaaste + vartti vatsaselkää. Menopaluu salille fillarilla.


La: Päivällä 1:42/3,5 km uintia. Mukana mm. kolmesatasia vaihtelevilla vauhdeilla 7:00 lähdöillä ja Hauki rannasta -singahduksia (50m) 1:30 lähdöillä. Riemu oli suuri, kun molemmat jaksoi kauhoa niin, että lähtöjen välillä sai huilata jopa hiukan reilut puoli minuuttia! Kerrassaan onnistunut treeni josta jäi hyvä fiilis. Illalla 1:37/31,3 km olohuonepyöräilyä, joka sisälsi 2 x 15 VK1 vedot ja 3 x 3 min kovat vedot. Hikihän tuossakin tuli.


Päivällä käytiin tempotykeillä eli kaupunkifillareilla kruisailemassa ja piipahdettiin Velosportin uusitussa puodissa. Ja kas kummaa, sieltähän löytyi just kaikki ne asiat, joita lähdettiin hakemaan (etenkin tulevaa leiriä varten): mulle Pearl Izumin tuulitakki, josta saa myös liivin sekä ohuet Lookin irtohihat ja lahkeet, lahkeet myös teräsmiehelle. Myyjä (naishlö) oli vallan mukava eikä ynseä ollenkaan, kuten ko. puodissa on tottunut ja antoi vielä ihan hyvät alet pyytämäti. Alakerrasta shoppasin vielä kaupunkikulkuneuvoon etu- ja takalampun. Sulo Vilén kävi siis taas tekemässä silkkaa säästöä.


Shopingit
Su: PK1- eli Pahuksen Kiva Ykkösluokan päivä. Ensin 2:22/36,8 km zycloilua ja heti sen päälle 1:01/7,7 km juoksua. Fillaroinnissa sykettä nosti välillä jäätävän huono pyöräteitten kunto, josta etenkin moitimme Espoota ja siellä erityisesti Viherlaakson nurkkia. Kyllä huomaa missä harrastetaan enimmäkseen (yksityis)autoilua. Leppävaaraan asti kunto oli ihan ok. Helsingin ja Vantaan pyöräteitten  kuntoa sensijaan pääsääntöisesti kiitämme. Hengissä kuitenkin selvisin kaikista urista, möykyistä ja sohjosta huolimatta. Iltasella vielä puoli tuntia venyttelyä.


Viikon kokonaissaldot:
- uintia 3:07/6,7 km
- pyöräilyä 5:04/88,1 km
- juoksua 2:21/18,5 km
- lihaskuntoa 1:30
- lihashuoltoa 2:00
- lisäksi muutama tunti hyötykävelyä ja -pyöräilyä


Lisää näin onnistuneita viikkoja kiitos!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti