Kukamitähäh

Tämä on ensisijaisesti oma treenipäiväkirjani, johon kirjaan etenemisen (ja takapakit) triathloniin ja muihin kotkotuksiin valmentautuessani.

tiistai 2. helmikuuta 2016

Viikon 4 menot ja meiningit

Vihdoin kunnon hööki päällä ja takana on lähes suunnitelman mukainen treeniviikko.

Ma: lepo.
Ti: teoreettisissa liikuntahommissa, koska työpäivän päätteeksi ilta meni Aavan uuteen urheilu- ja hyvinvointiklinikkaan tutustuessa. Käypä paikka keskellä Helsinkiä, kannattaa tutustua mm. testipalveluihin. Ja jos kaipaa työpaikalle havahduttavaa puhujaa liikunnan positiivisista vaikutuksista ja liikkumattomuuden aiheuttamista kauhuskenaarioista, niin kannattaa kutsua Jussi paikalle.

Ke: salihommia eli alle vartti crosstraineria ja puoli tuntia fillarointia ja päälle punttitreeni. Rintalihakset ainakin tiesi seuraavana päivänä tehneensä jotain.
To: Viikon eka uinti 1:20/3 km. Edelliseen uintiin verrattuna nyt tuntui sille, että jotain kehitystä jopa saattaa tapahtua ja tilanne ei ole täysin toivoton.
Pe: Kuntopiiri, jossa heittäydytään yhä villimmiksi: tehtiin peräti kolme kierrosta kahvakuulahommia ja kolme kierrosta perinteistä kuntopiiriä. Alun lankkuja ja lopun selkäkiusauksia unohtamatta.

Lauantaina olikin sitten kahden treenin päivä. Logistisista syistä vaihdoin treenien järjestystä ja kävin juoksemassa (1:10/9 km) aamulla ja uimassa (1:49/3,9 km) illalla. Juoksu oli mukavampi tehdä valoisaan aikaan, oli suurempi mahdollisuus pysyä pystyssä peilijäillä, kun näki mihin astuu. Sarvan nastalenkkarit on kyllä huikean hyvät ja pitävät. Uintiin shoppasin mukaan uusia leluja, koska ohjelmassa oli myös snorkkelihommia. Voi että olikin mukava keskittyä käsivetojen tekniikkaan, kun ei tarvinnut murehtia hengitystä, mainio apuvehe! Sanoisin, että meni aika mallikkaasti koko treeni. Kohtuullisen tiukka tuommoinen vajaan neljän kilsan polskinta kyllä. Vaikka mielessä kävikin moneen otteeseen, että tuollainen settihän on vasta alkua sitten elokuussa, The Koitoksessa.

Sunnuntaina oli niin ikään kahden treenin päivä. Ohjelmassa luki pari tuntia PK-hiihtoa, mutta koska lumet olivat ns. menneen talven juttu, niin piti vaihtaa sauvakävelöintiin. 1:50/11,4 km tuli lompsittua ja kaaduin vain kerran, nastoista ja sauvoista huolimatta. Paria mustelmaa kummempia vaurioita ei onneksi tullut. Illalla polkaisin olohuoneessa tunnin / 18,3 km:n siivun, joka oli kunnon paahtoa: sisälsi kiihdytyksiä ja täysillä vetoja pienissä pätkissä. Aikaisemmin on ollut hiukan haasteita saada sykkeet ylös vedoissa, mutta nyt sitä ongelmaa ei ollut. Syke nousi vedoissa nätisti nopsaan ja tuli suht kohtuuajassa myös alas. Jos kintuissa niitä nopeita soluja on, niin joutivatpahan hommiin.

Melko myöhään tehty kovatehoinen treeni ei ole kovin järkevä huonosti muutenkin nukkuvalle: menipä taas seuraava yö jokseenkin levottomissa merkeissä ja huonolla pätkivällä unella eli hiukan vajailla pytyillä taas uuden viikon aloitukseen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti