Kukamitähäh

Tämä on ensisijaisesti oma treenipäiväkirjani, johon kirjaan etenemisen (ja takapakit) triathloniin ja muihin kotkotuksiin valmentautuessani.

sunnuntai 24. tammikuuta 2016

Parantaa kuin sika juoksuaan

Nimittäin viikon treeneit loppua kohti. Alkuviikko meni taas kaikenlaisessa säätämisessä ja sähläyksessä. 

Ma: Huoltohommia eli hieronta. Ja kampaaja myös, erittäin tärkeä juttu treenaamisen kannalta, että kuontalo on kuosissa.
Ti: Niitä säätöjä.
Ke: Säädöt jatkui, ei ehtinyt kuin pikaiselle kävelylle (0:50/5 km) ja päälle tekemään pienen venyttelyn.

To: Olisi pitänyt mennä uimaan, mutta edellinen yö meni huonoilla unilla, joten ei ollut voimia mihinkään tekniseen/kovaan/pitkään treeniin. Hapensaannin turvaamiseksi tein tunnin (8,5 km) PK-juoksun. Samalla tuli testattua pakkaskestävyyttä. Juoksu tuntui 15 asteen pakkasessa paljon helpomalle kuin edellisen illan kävely. Naama esim. ei jäätynyt ollenkaan samaan malliin.

Pe: Kuntopiiri ja härregyyd, taas uutta! Mihinkään ei voi enää luottaa. Alkuun tehtiin pari sarjaa kahvakuulilla, jonka vuoksi peruspiiriä mentiin vaan kolme kierrosta ja lopun vatsa-selkäkiusaus jäi lyhyeksi. Hiukan veny... tehtiin dynaamisia lihashuoltoliikkeitäkin.

La: Kahden treenin päivä ja viikon uinneista tähän valikoitui ns. avainharjoitukseksi määritelty. Piti sisällään jos vaikka mitä: tekniikkaa, potkuja, kiihdytyksiä, väheneviä hengityksiä.... Mutta se pääsarja eli 12 x 100m CSS-vauhdilla, olipas takkuinen. Vauhdit jäi 1:55-2:10 välille, vaikka olisi pitänyt olla jotain ihan muuta. Ja palautuksetkin piti pitää ohjetta pidempänä, muuten olisin hyytynyt totaalisesti kesken matkan. Parhaani yritin, mutta kyllä ei ole rastas kummoinen vesilintu. Vielä.
Illalla oli sitten vielä ohjelmassa 1:30 polkaisu olkkarissa, nousevilla sykkeillä. Se sentään meni just jetsulleen ohjeen mukaan.

Su: Piti mennä hiihtämään (2 tuntia PK-pertsaa), mutta sankka lumisade ei houkutellut kastumaan, arvelutti myös latujen kunto. Mutta ei hätää, hurautin bussilla salille tehokäyttämään cardio-salia ja tein siellä näpsäkän kahden tunnin PK-setin: puoli tuntia sauvakävelysimulaattorilla eli cross-trainerilla, puoli tuntia fillarilla, puoli tuntia/5 km soutua ja puoli tuntia/4,3 km juoksua matolla. Ja päälle sauna. Muuten meni hyvin, mutta oikean, ns. terveen puolen jo tovin jatkunut kantapääoireilu oli juostessa melko inhottava eli joka askeleella sattui niin maan peevelisti. Kantaluun takana ilmeisesti muhiva jonkun rasva-asian äkämöityminen (hieroja-osteopaatin tulkinnan mukaan) on vissiin pahentunut. Kaikennäköiset vippaskonstit sen parantamiseksi olisivat tervetulleita. Lepo ei ole vaihtoehto, tässä on ihan tarpeeksi jo lepäilty viime aikoina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti