Kukamitähäh

Tämä on ensisijaisesti oma treenipäiväkirjani, johon kirjaan etenemisen (ja takapakit) triathloniin ja muihin kotkotuksiin valmentautuessani.

sunnuntai 31. heinäkuuta 2016

Vallan hyvä loma- ja liikuntaviikko

Viimeinen lomaviikko on ollut pyhitetty liikunnalle, sohvan uumenessa lojumiselle, sekä yleiselle epäsosiaalisuudelle.

Ma: Visiitti doktorille, joka kuultuaan stoorini jo käytetyistä kantapään hoitokeinoista tuikkasi jalkaan kortisonipiikin ja kirjoitti reseptin tymäkämpiin tulehduskipulääkkeisiin. Jalka meni piikistä jännän puutuneeksi, kunnes sitten loppupäivästä oli aika arka kaikikin puolin. Jos apuja näistä on, niin uusi piikki vielä viikkoa ennen Vichyä voisi olla toimiva ratkaisu.

Ti: Oli hiukan muutakin elämää kuin liikuntaa tälle päivälle, joten treeni typistyi 1:11 polskintaan Kaitalammella eli allas puolitoista kertaa eestaas: kerran kauimmaiselle ja kerran keskimmäiselle poijulle. Sykemittarin GPS toimii näemmä ihan miten sattuu, koska ilmoitti matkaksi 4475 m, vaikka todellisuus lienee kolmen kilometrin paikkeilla. Illalla polkaisin fyssarille, joka käsitteli jalkaa edellisen päivän piikityksen takia hiukan varovaisemmin ja möyhensi enemmän takareittä ja lonkkia. Kotiinviemisiksi tuli taas vähän uusia jumppa- ja venytysliikkeitä.

Ke: Pyöräily aikakoneella Kuusikselta Porvoon liepeille ja takaisin 2:26 / 64,2 km. Iltasella puoli tuntia pers- ja jalkajumppaa ja saunan jälkeen toinen mokoma venyttelyjä.

To: Polkaisu salille cyclolla vähän pidemmmän reitin eli keskuspuiston ja Haltialan kautta 1:30 / 29,8 km. Salilla voimatreeniä 0:43. Lisäsin ohjelmaan (jo viime viikolla) muutaman bonusliikkeen eli vipunostot käsipainoilla, ojentajat taljassa narulla ja takareisiliikkeen jumppapallolla, kun kroppa niitä tuntui kaipaavan. Polkaisu kotiin 0:33 / 10,5 km.

Pe: Kumpulassa uintia 1:28 / 3,2 km ja päälle tunti vesijuoksua. Illalla pientä jalkajumppaa.

La: Olin sotkenut lauantain ja sunnuntain treenien järjestyksen päässäni, mutta kun on jo orientoitunut allasasioihin kassi valmiina ja päivän muut tekemiset mietittynä, niin ei siinä kohtaa enää muuteta suunnitelmaa. Kumpulaan siis ja siellä 1:35 / 4 km uintia ja päälle 1,5 tuntia vesijuoksua. Joka muuten on kuolemantylsää hommaa, varsinkin kun ajasta n. puolet joutui kuuntelemaan kahden rouvashenkilön muistelmia synnytyskokemuksista. Mutta juoksua se on vesijuoksukin ja raivokasta kuntouttamista jalalle. Illalla vielä puolisen tuntia jalkahuoltoa ja venyttelyä.

Su: Tyhmästä päästä ja treenien järjestyksen sotkemisesta saa kärsiä koko kroppa ja kalusto, sateen ja ravan muodossa. Pääsin Kuusikselta aikakoneella aina Keravalle asti, ennen kuin alkoi sataa. Ja vettähän tuli sitten seuraavat kolme tuntia. Paluumatkalla oli iloinen yllätys, kun vastatuuli ei ollutkaan säätiedotuksessa luvattua suuruusluokkaa ja aurinkokin alkoi paistaa. Päivän lenkki 4:04 / 114 km vanhaa Lahdentietä eestaas siis vain parani loppuaan kohden.

Kesäloma oli tältä erää tässä, osa 2 vietetään sitten ryhmäliikunnan parissa Ranskassa. Vielä on paitsi kesää niin myös elpymisaikaa jalalle 4 viikkoa jäljellä. Olen varovaisen toiveikas, että kantapää voisi jopa jonkinlaiseen juoksukuntoon toipua. Malttia ja positiivisen ajattelun harjoittelua se kyllä vaatii, jumpan ja muun huollon lisäksi. Olisin niiiiiin valmis pääkopan ja mielestäni myös muun kunnon osalta IM:lle, ainut kysymysmerkki on tuo riivatun juoksu, jonka osalta pelkkä maaliin pääsy olisi tässä tilanteessa aivan riittävä suoritus. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti