Kukamitähäh

Tämä on ensisijaisesti oma treenipäiväkirjani, johon kirjaan etenemisen (ja takapakit) triathloniin ja muihin kotkotuksiin valmentautuessani.

sunnuntai 28. toukokuuta 2017

Epä- ja mukavuusalueella

Parin viime viikon liikunnot:

Viikko 20
Ma: Hyötypyöräilyä puolisen tuntia.
Ti: Ainoastaan vähän huoltohommia eli vartti venyttelyä.
Ke: Työmatkat fillarilla 0:50 / 15 km ja puoli tuntia venyttelyä.
To: Työmatkat fillarilla 0:50 / 15 km ja puoli tuntia lihaskuntojumppaa kotona.
Pe: 1:04 / 8,6 km juoksua nousevilla sykkeillä, alkuun luonnollisesti vartti avaavia ja valmistavia liikkeitä.
La: Puoli tuntia hyötypyöräilyä ja tynkäuinti 0:38 / 1500 m stadikalla. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun uinti laukaisi päänsäryn, joka sai myös voimaan pahoin. Dear Eki, onko kyseessä allerginen reaktio uimiseen eli uintimigreeni?
Su: 5:18 / 111 km:n lenkki kaffelle Porvoon iki-ihanaan Fannyyn. Illalla puoli tuntia venyttelyä ja rullailua.

Viikko 21
Ma: Työmatkat fillarilla 0:50 / 15 km.
Ti: Vajaa puoli tuntia hyötypyöräilyä.
Ke: Työmatkat fillarilla 0:50 / 15 km ja 0:49 / 6,4 km PK-juoksua, loppuun 5 x n. 50 m kiihdytys pieneen ylämäkeen.

To: Vahvasti epämukavuusalueella eli 2:40 /17,7 km oikealla maastopyörällä keskuspuistossa polkuja ajamassa. Oman jäykän maasturini, joka oli toiminut lähinnä yleiskulkuneuvona myin taannoin kollegalle samaan tarkoitukseen (nyt vaan paljon ajoa Johanna!), eli kokemusta tuommosesta joka suuntaan joustavasta vehkeestä ei aikaisemmin ollut. Jäykän kokemusten perusteella olin ihan varma, että olen turvallani ensimmäisessä juuressa, mutta enpäs ollutkaan, ehkä kolmannessa vasta. Ja sekin siitä syystä, että jäin liian pitkäksi aikaa arpomaan uskaltaako tästä nyt mennä vai ei ja vauhti loppui. Parin tunnin treenin jälkeen menin jo semmosesta paikasta, josta en olisi kuunaan kuvitellut hengissä selviäväni. Mielestäni ihan kohtuullinen kehitys ekalla kerralla. Onneksi herrahenkilöltä löytyy noita fillareita joka lähtöön, eikä kokokaan ole kuin ehkä yhtä numeroa liian iso, niin tulee ehkä mentyä vielä toistekin vastaavaa haahuilua harjoittelemaan. Kivaa oli, vaikka koko ajan pelottikin. Illalla venyttelin ja rullailin kolme varttia.

Pe: 1:15 / 10 km PK-juoksua. Ajasta tosin meni n. 5 min koirien rapsutteluun, koska lenkillä ei koskaan ole niin kiire, etteikö vastaan tulevia bassetteja kerkiäisi morjenstaa. Vauhti ei lenkillä ollut huima, mutta nyt kymppi meni jo tosi helposti ja tuntui kerrassaan mukavalle. Kantapäässä loppuvaiheessa oli jotakin pientä tuntemusta, eli puolimaratonille tässä ei vielä mennä, vaan koitetaan maltilla edetä edelleen.

La: Pitkästä aikaa mukava uinti, koska Kumpula on taas auki, jihuu! Siellä on aina jotenkin paljon leppoisampi tunnelma kun stadikalla ja pilvisenä, kylmänä päivänä uimareita taisi altaassa olla enintään 10. Saunassakin seuraa piti vain yksi täti-ihminen. 1:38 / 3200 m meni oikein jouhevasti eikä tullut päänsärkyä. Lisäksi puolisen tuntia hyötypyöräilyä ja toinen mokoma rullailuhuoltoa.

Su: 5:35 / 125 km maantiepyörällä, jolla silläkään ei meinannut pysyä tiellä garmeassa tuulessa. Lisäksi päivän sykettä nosti kestävyysurheilun kuninkaitten superjännittävä viimeinen aika-ajoetappi Girossa. Huh, mikä jännitysnäytelmä, mutta oikea mies eli Tom Dumoulin voitti, onnittelut Hollantiin, myös etappivoittajalle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti